◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro12.06.2024

Legea Anastasia întârzie, șoferii vitezomani recidivează

Mare le-a fost indignarea locuitorilor din zona Șoselei Antiaeriene din sectorul 5 al Capitalei când, după ce au oprit un conducător auto care mergea pe sens interzis, au constat că acesta este cel care, în seara de 11 octombrie 2022, l-a ucis pe vecinul lor, un tânăr care traversa în mod corect strada, adică pe trecerea de pietoni.

Fapt întru totul de înțeles de vreme ce, și atunci ca și acum, individul, înalt și grizonat, afișa o morgă arogantă și nu dădea semne de remușcare. Pe drept cuvânt, oamenii s-au întrebat cum de un asemenea personaj mai poate conduce o mașină pe drumurile publice. Întrebare al cărei răspuns, fie și în parte, îl puteau afla din relatările de presă care au urmat nenorocirii. Relatări din care rezultă că, la acea dată, respectivul, deși avea permisul suspendat pentru viteza cu care circula, făcuse plângere la instanță și, până la o decizie definitivă, avea voie să conducă mașina. „Așa prevede legea”, se scria, cu vădită nemulțumire, în mai multe comentarii,  adăugându-se că și după accidentul mortal de anul trecut șoferul recidivist avea dreptul să circule, pe baza unei dovezi. Ceea ce, însă, nu s-a mai discutat, deși era mare nevoie, este faptul că cercetările în cazul accidentului soldat cu moartea tânărului de numai 15 ani urmau să fie continuate de Brigada Rutieră sub supravegherea Parchetului Judecătoriei sectorului 5. Cu ce rezultate s-au finalizat aceste cercetări? Din păcate, nici că mai este nevoie să ne întrebăm atât timp cât, foarte recent, același conducător auto a luat-o pe sens invers, într-o zonă foarte apropiată de locul unde l-a omorât pe tânărul Max. Ce-i drept, de data aceasta se afla la volanul unei mașini de ambulanță privată, fiindcă, am uitat să vă spun, domnia sa este patronul unui mare lanț de clinici și farmacii. Care este numele acestui lanț, respectiv al patronului său, asta iarăși nu ni s-a mai spus. Desigur, pentru a se asigura protecția datelor personale și a nu se aduce atingere prestigiului sau intereselor firmei. Așadar, protecție a datelor – da, protecție a vieții amărâților de pietoni – mai va!…

Scriu aceste rânduri și gândul mă duc la proiectul Legii Anastasia, pe care a inițiat-o senatorul Robert Cazanciuc, lege care vizează depășirea unor chichițe birocratice și a unor neclarități din prevederile în vigoare, pentru a se asigura cercetarea cu maximă celeritate și sancționarea cuvenită a tuturor cazurilor de această factură. După cum se cunoaște, senatorul Robert Cazanciuc a fost și cel care a inițiat demersurile cuvenite pentru ca Legea Anastasia- denumită astfel în memoria copilei ucisă pe o trecere de pietoni de un nemernic de vitezoman – să fie dezbătută și aprobată în regim de urgență. Dar, pentru că urma vacanța parlamentară parlamentară, a trebuit până când senatorii să revină la lucru și să fie demarate procedurile necesare dezbaterii și adoptării Legii Anastasia.

Am avut ocazia ca, după ce am publicat aici, în coloanele Jurnalului, câteva comentarii în sprijinul acestei mai mult decât salutare inițiative, să discut cu senatorul Robert Cazanciuc și să primesc, din partea domniei sale, ferme asigurări că va face tot ceea ce depinde de calitatea sa de membru al puterii legislative a statului de drept pentru ca, pe cât mai curând posibil, legea să fie adoptată, după care să intre în vigoare și să își producă efectele atât de mult așteptate. Iată de ce revin asupra subiectului și reiau întrebarea pe care sunt convins că și-o pun din ce în ce mai mulți oameni de bună credință: „Cu câte accidente mortale se soldează fiecare zi fără Legea Anastasia?”.

Întrebare la care aș adăuga sugestia ca, poate domnul senator Robert Cazanciuc sau alți distinși parlamentari, să ceară oamenilor legii care trebuiau să cerceteze cazul accidentului mortal petrecut în seara de 11 octombrie 2022 pe Șoseaua Alexandria să explice de ce, după aproape patru luni, autorul său este liber ca pasărea cerului și circulă pe sens interzis, fără remușcări și fără rușine.

O fi fiind dumnealui patronul unui mare lanț de clinici și de farmacii, dar asta nu îi dă și dreptul să conducă după cum vor mușchii săi și să secere vieți omenești fără să îi fie frică de lege și fără să se teamă de sancțiunea morală a colectivității.

Șerban Cionoff

(jurnalul.ro)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *