◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro26.04.2024

Publicul tânăr și „evitarea selectivă a știrilor”

În Preambulul la cel de-al 11-lea Raport Reuters Digital News 2022, publicat recent, profesorul Rasmus Kleis Nielsen remarcă: „Descoperirile noastre din acest an documentează că legătura dintre jurnalism și mare parte din public se deteriorează”. Raportul din acest an beneficiază de o acoperire globală mai largă, cu seturi de date acoperind 11 piețe din Asia, cinci din America de Sud, trei din Africa și America de Nord, precum și 24 din Europa.
Impactul rețelelor sociale ca sursă de informații primară a condus la o scădere cu nouă puncte a numărului persoanelor care accesează știri direct de pe site-ul sau aplicația unui brand media. În 2019, distribuția de știri pe rețelele sociale (39%) a depășit site-urile web și aplicațiile (31%).
Publicul mai tânăr, în special în grupa de vârstă 18-24 de ani, își găsește știrile pe platformele vizuale, inclusiv Tik Tok. Jurnaliștii au șanse tot mai reduse de a ajunge la cititorii sub 35 de ani, care manifestă interes pentru subiecte de știri mai blânde, inclusiv despre divertisment și celebrități (33%), cultură și arte (37%) și educație (34%).
De asemenea, raportul punctează o epuizare generală în legătură cu știrile despre politică și coronavirus și această audiență tânără caută în mod activ informații care să n-o deprime sau să n-o deranjeze. În același timp, acești tineri consumatori de știri de ultimă generație consumă informații dintr-o gamă largă de opțiuni de prezentare, inclusiv text, video, audio și fotografii, adesea toate în aceeași raportare.
O categorie tot mai mare de utilizatori online devine deconectată de la știri și nu accesează niciodată canalele tradiționale de informație. Alții raționalizează sau limitează în mod activ expunerea la anumite tipuri de știri, un fenomen pe care Reuters îl descrie drept „evitarea selectivă a știrilor”, care s-a dublat atât în Brazilia (54%), cât și în Marea Britanie (46%) începând cu 2017. Raportul evidențiază, de asemenea, o scădere a înțelegerii rapoartelor de știri, fie din cauza complexității limbajului, fie din cauza fondului insuficient de informație personală cu privire la subiectele raportate, potrivit newsday.co.tt.
Aceste tendințe sugerează că mass-media care se angajează în distribuția online ar putea avea nevoie să lase deoparte prezumțiile care au determinat succesul anterior pentru a ajunge la o nouă generație de consumatori de știri. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *