◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro22.02.2024

Munca la distanță schimbă industria călătoriilor de afaceri

Zilele întâlnirilor în persoană cu clienții sunt în scădere, dar angajații pornesc în călătorii de afaceri din motive noi.

În timpul blocajelor din perioada pandemiei, companiile au fost forțate să găsească alternative virtuale la călătoriile de afaceri odinioară esențiale. Pe măsură ce apelurile video au devenit o normă, tehnologia a oferit un suport rezonabil pentru întâlnirile față în față cu clienții.

Când lumea s-a redeschis, mulți lideri și-au dat seama că o mare parte din călătoriile lor de afaceri înainte de pandemie nu mai erau necesare sau sensibile din punct de vedere financiar. De ce să plătiți cheltuiala, când apelurile Zoom au făcut treaba acum și, în multe cazuri, au fost mai sigure decât interacțiunea în persoană?

Ca urmare, industria călătoriilor de afaceri a suferit un impact semnificativ. În 2023, în rapoartele lor privind veniturile, multe companii aeriene – în special transportatorii din SUA – au raportat pierderi financiare semnificative, în parte din cauza scăderii călătoriilor corporative. Cu toate acestea, unii experți cred că, pe măsură ce oamenii se instalează în realitățile practice ale muncii hibride și de la distanță, călătoriile de afaceri vor înregistra și o renaștere, și o transformare, relatează BBC.

Un raport al Asociației Globale de Călătorii de Afaceri a arătat că industria mondială a călătoriilor de afaceri va depăși nivelul de cheltuieli dinaintea pandemiei, de 1,4 miliarde de dolari în 2024 – cu doi ani mai devreme decât au prezis inițial unii analiști din industrie.

În colaborare cu Harvard Business Review, cercetătorii Amex GBT au chestionat 425 de profesioniști din SUA și au descoperit că se schimbă motivul pentru care lucrătorii călătoresc. În loc de concentrarea pre-pandemică asupra ieșirilor bazate pe vânzări, călătoriile de afaceri sunt acum centrate pe ceea ce raportul definește drept „călătorii non-clienți”: reprezentații companiilor se întâlnesc pe plan intern. Pentru companiile care operează într-un model hibrid sau o configurație completă la distanță, această călătorie pentru interacțiunea față în față a devenit vitală. „În pandemie, mulți oameni s-au mutat, ceea ce a schimbat demografia organizațiilor”, spune Patricia Huska, director la American Express Global Business Travel.

În timp ce întâlnirile virtuale pot fi adesea suficiente, datele Amex GBT arată că 88% dintre cei chestionați sunt de părere că întâlnirea în persoană este esențială pentru construirea de relații pozitive, pe termen lung, între lucrători. Raportul Amex GBT evidențiază și alte beneficii importante ale călătoriilor de afaceri. Șase din 10 respondenți au spus că cred că călătoriile de afaceri sunt o componentă cheie a dezvoltării profesionale și jumătate sunt de acord că liderii lor cred la fel. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *