2022 a fost un an turbulent pentru jurnaliști, mai presați ca niciodată, mai vizați de guverne, de serviciile secrete și de atacurile online ca niciodată, au fost urmăriți, agresați, uciși. În același timp, redacțiile au continuat să se închidă, salariile să scadă, reporterii locali au ajuns pe cale de dispariție… În același timp, majoritatea profesioniștilor mass-media au curajul să spună că dacă ar da timpul înpoi, ar face aceeași formidabilă meserie. Așadar, cum arată previziunile – oricum aproximative – pentru jurnalismul anului 2023?
Nu există nicio modalitate de a ști ce va fi în anul următor pentru redacții, dar experți din industrie citați de journalism.co.uk arată că instabilitatea și incertitudinea vor continua în noul an. Jurnalismul va rămâne un mediu dur și, de asemenea, unul complex, cu multe schimbări mari, interdependente, în curs.
În ceea ce privește perturbarea digitală, aceasta se va muta de la știri la difuzare, în special la sectorul streaming. Industria media s-a transformat digital de un sfert de secol, iar acum este rândul filmului video. O creștere a concurenților, cuplată cu o criză a costului vieții și investițiile enorme necesare înseamnă că o zdruncinare în domeniu este inevitabilă.
În cadrul organizațiilor de știri, nivelul de stres va rămâne ridicat. Va exista presiune asupra veniturilor, într-o perioadă în care companiile trebuie să accelereze trecerea digitală, să creeze fluxuri de venituri adiacente și să lucreze hibrid.
„Continuați să învățați. Jurnaliștii care reușesc în 2023 vor fi în mare măsură cei care au o mentalitate de creștere și inteligență emoțională, în care învață continuu, ținând un ochi pe ceea ce se schimbă și concentrați laser pe ceea ce trebuie să fie implicați. Creativitatea, gândirea critică, reziliența și inteligența emoțională sunt abilitățile cheie pe care ar trebui să vă concentrați și să le cultivați pentru a rămâne în vârful curbei”, recomandă Lyndsey Jones, consultant în publicații și autor al cărții „Going Digital: what it takes for smoother transformations”.
„Editorii trebuie să se gândească cu adevărat la ce înseamnă știrile pentru oameni. Cum să faci conținutul mai relevant, mai util, mai important personal și mai interesant? În 2023 vom vedea editorii concentrându-se pe crearea de noi modele și noi moduri de a face lucrurile, nu neapărat în ceea ce privește formatele pe care să le folosească (deși, evident, asta face parte din asta), dar mai mult. în ceea ce privește focalizarea jurnalistică, subiectele și însăși definiția știrilor”, estimează Thomas Baekdal, analist media.
Relația dintre platformele sociale și editorii de știri a devenit mai înghețată în acest an și nu există niciun semn că se va încălzi. Aceasta va continua să fie în mare parte aceeași ca în 2022.
Odată cu succesul platformelor, brandurile de știri vor trebui să se comporte mai mult ca niște creatori în felul în care produc conținut și interacționează cu publicul. Editorii vor trebui să găsească modele hibride de afaceri și să sprijine persoane care pot fi mai importante decât brandul de știri. Acele organizații care vor angaja personalități puternice care vor livra pe aceste platforme sunt cele care vor avea succes în anul următor, adaugă experții. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com
1 comentarii pentru “Jurnalism în 2023. Drumul cel mai scurt și mai creativ spre atenția publicului”
Presa cu profil tehnic are să progreseze! Presa făcută de dragul de a face presă, fără conținut ,,pipăibil,, e posibil să meargă în tunelul regresului.