◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.04.2024

Relatare completă, acoperire relevantă – elemente-cheie ale recâștigării încrederii în știri

Un raport de la Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului se concentrează pe neîncrederea în mass-media – și pe ce ar putea face organizațiile de știri în acest sens.

„Nu există o singură problemă de încredere și, prin urmare, nu există o soluție unică de încredere”, se arată în prima parte a raportului.

Autorii documentului – Amy Ross Arguedas, Sayan Banerjee, Camila Mont’Alverne, Benjamin Toff, Richard Fletcher și Rasmus Kleis Nielsen – au scris că au fost motivați să evidențieze unele perspective particulare în urma feedbackului din partea liderilor de redacții, „dintre care mulți au întrebat cum ar putea interacționa mai bine cu publicul”, potrivit niemanlab.org.

Confirmând studiile anterioare, participanții la grupul studiat erau mai susceptibili să învinovățească organizațiile de știri și presiunile financiare pentru deficiențe decât pe jurnaliști individual. „Mulţi dintre ce care au participat la aceste chestionare au subliniat ceea ce au numit constrângeri considerabile cu care se confruntă jurnaliştii atunci când încearcă să acopere subiecte”.

Renumele publicației, sursele și propriul lor „instinct”sunt elemente-cheie pe care se bazează încrederea americanilor în știri.

Autorii raportului afirmă că, deși încrederea este spinoasă, există oportunități pentru redacții de a-și îmbunătăți poziția. Acestea includ eliminarea totală a prejudecăților și inexactităților, relatare cât mai completă, acoperire mai pozitivă și mai relevantă, diversificarea personalului redacției și implicare mai pregnantă acolo unde oamenii trăiesc și lucrează. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *