Parlamentarii italieni s-au angajat să „întărească sistemul imunitar” al societății lor, asigurându-se că mărcile globale încetează să facă reclame la instituțiile media care răspândesc dezinformarea. Anunțurile au fost făcute în cadrul unei conferințe pe tema „Definanțarea dezinformării”, organizată în Camera Deputaților din Italia de către Balkan Free Media Initiative (BFMI), un grup de experți în media preocupați de declinul libertății presei în sud-estul Europei.
Potrivit Euractiv, directorul BFMI, Antoinette Nikolova, a prezentat un raport care arată că veniturile din publicitate de la marile branduri finanțează – și astfel legitimează – instituțiile media care răspândesc dezinformarea cu privire la agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei și a altor probleme din Balcani.
Peter Horrocks, fost director al BBC World News, acum membru al consiliului de administrație al Ofcom, autoritatea de reglementare a comunicațiilor din Marea Britanie, a susținut că Balcanii au fost gazda unui război informațional extrem și restul Europei ar putea învăța din asta.
Lorenzo Cesa, un parlamentar italian și secretar al Uniunii Centrului, care a găzduit evenimentul, a adăugat că Italia este la fel de vulnerabilă la dezinformare. El a spus că mărci de renume se numără printre cei care monetizează crearea și distribuirea dezinformării: „Ca parlamentari, datoria noastră este să întărim apărarea imunității țării noastre”. (redacția UZPR)
Foto: pixabay.com