◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro05.07.2024

Programul Erasmus+
– sprijin în dezvoltarea personală și profesională a elevilor

Programul Erasmus+ – după cum ne relata prof. dr. ing. Lavinia ILINA (foto), în calitatea sa de director adjunct al Liceului Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” Deva – este programul Uniunii Europene în domeniile educației, formării, tineretului și sportului pentru perioada 2021-2027, având ca domenii cheie educația, formarea, tineretul și sportul, care sprijină cetățenii în dezvoltarea lor personală și profesională. Educația și formarea de înaltă calitate, favorabile incluziunii, precum și învățarea informală și nonformală conferă tinerilor participanți la mobilitățile din cadrul proiectelor Erasmus+ competențele necesare pentru implicarea lor semnificativă la societatea democratică, pentru înțelegerea interculturală și pentru tranziția de succes către piața muncii.

Liceul Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” Deva este parte integrantă din Consorțiul format din trei unități școlare: Colegiul

Tehnic Reșița – lider de consorțiu și partener cu Liceul Tehnologic „Dimitrie  Leonida” Petroșani. În perioada 26 mai – 8 iunie 2024, un grup de 7 elevi ai Liceului Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” Deva, calificarea profesională mecanic auto, au participat la un stagiu de practică de două săptămâni în Paphos, Cipru, fiind însoțiți de prof. dr. ing. Lavinia ILINA, coordonatoarea proiectului din partea Liceului Hurmuzescu.

Practica s-a desfășurat la un cunoscut agent economic – O. P. Auto Quality Service Center /Portantari Brothers Garage Ltd Nea Viotechniki Periochi Paphou.

În cadrul proiectului Erasmus+ 2023-1-RO01-KA121-VET-000137917 elevii au desfășurat și activități culturale din care amintim: Vizită la Situl antic Kourion – locul unui oraș antic ce a dispărut la începutul Evului Mediu. Atracțiile sitului includ ruinele așezărilor antice – băi publice, necropola, Casa Gladiatorilor, Casa lui Ahile, Casa cu Fântâna, Teatru Antic precum  și mozaicurile bine conservate; vizită la grădina zoologică din Paphos care adăpostește peste 500 de specii de animale și păsări; Orașul Limassol, renumit pentru lunga lui tradiție culturală și pentru faptul că aici se află Universitatea de Tehnologie a Ciprului.

I-am rugat pe elevi să ne spună părerea lor despre proiect:

  • A fost extraordinar! A fost o experiență pe care nu o voi putea uita vreodată! (Marian R, 18 ani)
  • După mobilitatea în Cipru mă descurc mult mai bine să vorbesc în limba engleză şi mă adaptez mult mai uşor la tot ce este nou, diferit faţă de tot ceea ce am cunoscut până acum. (Nicușor B, 17 ani)
  • Chiar dacă am mai studiat în străinătate (am locuit cu părinții 3 ani în Marea Britanie în perioada de gimnaziu) am avut multe lucruri de învăţat în mobilitatea în Cipru şi am realizat cât de mult contează respectul, toleranța și lucrul în echipă. (Gabriel M., 17 ani)
  • M-au impresionat siturile arheologice vizitate, dar și albastrul nesfârșit al Mării Mediterane. Mi-ar plăcea să mai repet această experiență! (Cătălin M)
  • A fost foarte interesant la practică! Mi-a plăcut că am reușit să înțeleg termenii de specialitate în conversațiile cu tutorii de practică. (Andrei P, 17 ani).

 Beneficiile derulării parteneriatelor internaționale prin proiecte  sunt multiple. Acestea completează şi întregesc strategiile naționale privind asigurarea calității educației, permit creșterea calității activităților de învățare desfășurate cu elevii, cresc motivația elevilor pentru învățare și cunoaștere, permit cunoașterea altor sisteme de învățământ şi sporesc formarea competențelor de comunicare într-o limbă străină.

Mobilitățile au oferit premise pentru dezvoltarea personală a celor implicaţi, prin dezvoltarea competențelor de comunicare – atât din perspectiva utilizării limbii engleze, cât şi din perspectivă socială – a competențelor de self-management. Elevii beneficiari au dobândit noi competente profesionale care îi vor ajuta în susținerea și promovarea Examenului de certificare a competențelor profesionale nivel 3 și le vor fi foarte utile atunci când se vor integra pe piața muncii.

 

au consemnat Ioan Vlad și Georgeta-Ileana Cizmaș/ UZPR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *