◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro13.07.2024

Croația a lansat primul taxi fără șofer; va funcționa pe scară largă din 2026

Primul „robotaxi” – fără șofer – din Croația a fost lansat la Zagreb, unde se așteaptă să intre în funcțiune anul viitor, după modificările aduse legislației pentru a aborda problemele de siguranță. Verne, primul taxi autonom al țării a fost prezentat publicului de Mate Rimac, directorul executiv al Grupului Rimac, și s-a anunțat că noul serviciu de taxi fără șofer va fi lansat la Zagreb în 2026. Potrivit BalkanInsight, prim-ministrul Andrej Plenkovic, adresându-se audienței, a enumerat numeroși inventatori croați de-a lungul istoriei: „Mă bucur că am susținut acest proiect cu fonduri semnificative. Este foarte bine că în partea de reglementare vom fi printre pionieri. Vom pune condiții pentru ca acest concept să prindă viață. Este un proiect în care vehiculele complet autonome pot îndeplini toate funcțiile de conducere în transportul public. Asistăm astăzi la prima fază a acestui proiect”.

Noua Lege a circulației rutiere a fost pe ordinea de zi a Parlamentului croat, pentru a aborda posibilitatea coliziunilor. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Tomislav Mihotic, le-a spus parlamentarilor că, în temeiul modificărilor aduse Legii privind circulația rutieră, responsabilitatea oricărei coliziuni cauzate de un vehicul autonom va reveni proprietarului sau operatorului acestuia: „Sistemul de vehicule autonome va fi introdus în etape. În primul rând va începe din Zagreb, pe anumite rute scurte, pentru a vedea cum funcționează și a evalua toate riscurile, apoi se va răspândi mai departe”.

Verne poartă numele scriitorului Jules Verne, care și-a imaginat potențialul umanității în cărțile sale de science fiction. În fiecare oraș în care funcționează serviciul va exista o așa-numită navă-mamă, unde vehiculele Verne vor fi inspectate, întreținute, curățate și încărcate. Clienții serviciului vor putea convoca o mașină folosind o aplicație de pe telefonul lor, iar mașina îi va duce la destinație fără șofer. Verne va avea două locuri, deoarece, susțin fondatorii, în nouă din 10 mașini, vehiculul este folosit de una sau două persoane.

Verne, care nu are volan, dezvoltă o viteză maximă de 130 de kilometri pe oră și dispune de o baterie care poate dura timp de 14 ore în modul de conducere în oraș. De asemenea, la Zagreb se construiește o unitate de producție, iar vehiculele Verne produse acolo sunt destinate utilizării internaționale. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *