◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro21.06.2024

„Scopul concursului «Jurnalism pentru un mediu curat», lansat de UZPR și ECOTIC, este acela de a susţine şi dezvolta jurnalismul de mediu în România”. Interviu cu Sorin Stanciu, preşedinte al UZPR

– Ce v-aţi propus când aţi decis organizarea acestui concurs pentru jurnalişti împreună cu ECOTIC?

– Scopul concursului este acela de a încuraja demersurile jurnalistice în domeniul problematicii de mediu, al impactului schimbărilor climatice şi al dezvoltării durabile. Obiectivul pe termen lung este de a susţine şi dezvolta jurnalismul de mediu în România, pentru informarea corectă a publicului privind temele legate de protecţia mediului şi utilizarea eficientă a resurselor în contextul economiei circulare. Tranziţia la economia circulară implică adoptarea unui nou model de producţie, bazat pe tehhnologii curate, şi, respectiv, a unui model de consum sustenabil. În acest sens, rolul mass-media este esenţial în explicarea şi promovarea acestor schimbări în următorii ani.

– Care este, din punctul dvs de vedere, nivelul de educaţie ecologică în România?

– Nivelul de educaţie ecologică a crescut în ultimii ani, cu precădere în rândul tinerilor. În acest sens, actualizarea programelor şcolare cu noţiuni de mediu şi schimbări climatice, includerea în calendarul şcolar a Săptămânii verzi, cursurile opţionale pentru protecţia mediului în instituţiile de învăţământ contribuie substanţial la formarea unei noi mentalităţi pro-mediu. Pe de altă parte, proiectele verzi iniţiate de diverse comunităţi din România, de companii şi organizaţii de mediu oferă exemple de bune practici care stimulează interesul oamenilor pentru îmbunătăţirea condiţiilor de mediu şi a calităţii vieţii. Între aceste iniţiative, putem include şi programele derulate de ECOTIC, partenerul nostru în acest concurs: Gala Premiilor pentru un mediu curat şi Şcoala Ecoterrienilor.

– Ce trebuie să facă mass media pentru informarea corectă a cetăţenilor asupra problematicii complexe a protecţiei mediului şi a utilizării eficiente a resurselor?

– Informarea corectă şi conştientizarea cetăţenilor în domeniul protecţiei mediului şi dezvoltării sustenabile implică o pregătire formală şi o specializare a jurnalistului de mediu. Aici mă refer concret la instruirea în problematică de mediu, dezvoltarea capacităţilor de identificare şi realizare a subiectelor,  documentarea pe teren pentru înţelegerea şi explicarea problemelor şi soluţiilor, menţinerea contactelor şi comunicarea cu actorii din domeniu (instituţii, companii şi organizaţii neguvernamentale, experţi, consultanţi).

– Ce recomandări doriţi să faceţi jurnaliştilor care doresc să participe la acest concurs?

– În primul rând, le recomand să acceseze pagina dedicată, pusă la dispoziţie de organizatori (www.ecotic.ro/jurnalisti). În al doilea rând, să facă o selecţie a materialelor cu care vor să participe la concurs (articole, fotoreportaje, bloguri, videoreportaje, emisiuni radio sau tv) şi, apoi, să îşi înscrie materialele în concursul „Jurnalism pentru un mediu curat”.

 

 Materialele pe tematica de mediu propusă de organizatori pot fi înscrise până la 28 iunie 2024 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *