◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro16.06.2024

Publicul are mai mare încredere în știrile produse de jurnaliști decât în cele generate de inteligența artificială

Pe baza unui sondaj online axat pe evaluarea dacă și cum oamenii folosesc inteligența artificială generativă (AI) și ce părere au despre aplicarea acesteia în jurnalism și în alte domenii ale muncii și vieții în șase țări (Argentina, Danemarca, Franța, Japonia, Regatul Unit și SUA), reutersinstitute.politics.ox.ac.uk și-a prezentat constatările.

ChatGPT este de departe cel mai recunoscut produs generativ de inteligență artificială – aproximativ 50% din populația online din cele șase țări chestionate a auzit de el. De asemenea, este de departe cel mai utilizat instrument generativ de inteligență artificială în cele șase țări chestionate – dar utilizarea frecventă a ChatGPT este rară în Japonia, Franța, Marea Britanie și SUA.

 

„Cel puțin o etichetare” a știrilor produse de tehnologie

Solicitați să evalueze ce cred că ar putea însemna știrile produse în principal de AI cu o oarecare supraveghere umană, publicul se așteaptă ca acestea să fie mai puțin demne de încredere și mai puțin transparente, dar mai actualizate și mai ieftine pentru producere.

O mare parte a publicului crede că jurnaliştii folosesc în prezent AI generativă pentru a îndeplini anumite sarcini, 43% pentru editarea ortografiei şi a gramaticii, 29% pentru a scrie titluri şi 27% pentru textul unui articol.

Aproximativ o treime (32%) dintre respondenți consideră că editorii umani verifică rezultatele AI pentru a se asigura că sunt corecte sau de un standard ridicat înainte de a le publica.

Cercetarea a mai constatat că publicul are mai mare încredere în știrile produse de jurnaliști decât de AI.

Întrebați dacă știrile care au fost produse în principal de AI cu o oarecare supraveghere umană ar trebui etichetate ca atare, marea majoritate a respondenților doresc cel puțin o etichetare a știrilor produse de tehnologie. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *