◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro29.02.2024

Studiu global. Tinerii Generației Z consumă știri difuzate în timp real, cu grafice
pe ecrane

Prima generație născută într-o lume complet digitală, Generația Z, nu mai este interesată de formatele tradiționale de știri, în care grafica dinamică de pe ecran este subutilizată, arată rezultatele unui studiu global, derulat de creatorul internațional de conținut digital Vizrt. Cercetarea arată o schimbare puternică spre formatele de conținut social-first, majoritatea membrilor Generației Z optând acum să consume știri de pe rețelele sociale – Instagram (60%), TikTok și Facebook (38%) fiind cele mai populare surse pentru a fi la curent cu știrile.

Intensitatea ciclurilor de știri, volumul poveștilor negative și o loialitate tot mai mare față de brandurile de știri sociale sunt citate pe scară largă ca motive din spatele schimbării semnificative a obiceiurilor de consum de știri. „Cercetarea noastră evidențiază importanța datelor în timp real și a graficelor de pe ecran în păstrarea fidelității Generației Z pentru informare și crearea de conținut în redacții. Creatorii de conținut, radiodifuzorii tradiționali și echipamentele de știri online mai noi trebuie să se adapteze pentru a răspunde nevoilor în evoluție ale consumatorilor de știri, pe măsură ce fiecare generație devine mai avansată digital. Povestirea captivantă cu realitate augmentată, de exemplu, poate înlătura rapid și ușor barierele din calea accesibilității știrilor și poate stimula implicarea publicului”, explică Ulrich Voigt, de la Vizrt.

 

Înțeleg articolele complexe

Raportul global a examinat modul în care Generația Z consumă știri în comparație cu alte categorii de vârstă și a relevat o dependență semnificativă de grafica de pe ecran în rândul generației mai tinere, potrivit advanced-television.com. Generația Z are este de două ori mai predispusă să acorde atenție conținutului cu grafică de pe ecran (31% față de media de 14% a altor generații), aceasta ajutându-i pe tinerii consumatori de conținut să înțeleagă articole complexe, să citească datele în mod clar și să primească informații suplimentare care nu sunt afișate altfel pe ecran.

Pe de altă parte, raportul Vizrt a relevat faptul că, în ciuda faptului că Generația Z a optat pentru consumul de știri pe telefoanele inteligente, radiodifuzorii încă nu s-au adaptat pentru a răspunde nevoilor lor digitale. Peste jumătate (56%) dintre cei cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani consideră că este dificil să vizioneze conținut în acest format, deoarece conținutul orizontal nu este adaptat pentru vizionare verticală. O altă problemă cu care se confruntă aproape jumătate dintre respondenți (45%) este lipsa graficelor de pe ecran atunci când vizionează conținut din mers. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *