◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro25.04.2024

Generația Z, tot mai imună la „prestigiul” jobului

Tipurile de „industrii foarte tradiționale” au avut într-adevăr prestigiu, arată Jonah Stillman, co-fondatorul GenGuru, o firmă de consultanță care se concentrează pe diferite generații la locul de muncă. Pentru tinerii Generației Z, acest sentiment este încă prezent în mediile de învățământ superior, dar mulți oameni de-a lungul generațiilor au simțit presiune cu mult înainte de universitate pentru a urma aceste căi, inclusiv din partea membrilor familiei sau a consilierilor de liceu. Dar, pe măsură ce acest nou contingent de angajați se alătură forței de muncă, experții și lucrătorii mai tineri spun că ceea ce este considerat un loc de muncă cu statut înalt devine mai puțin relevant în general. Unii lucrători mai tineri încă mai cred că a câștiga bani este ceva prestigios, mai ales că costul vieții crește vertiginos; și lucrul pentru anumite firme sau în anumite industrii poate face o carieră, dar trendul de diminuare a percepției că un job trebuie să fie „prestigios” este în continuă etindere. În același timp, potrivit BBC, mulți reprezentabți ai Generției Z subliniază, de asemenea, alte elemente, cum ar fi valorile corporative, flexibilitatea, autonomia și libertatea de orele lungi.

Potrivit datelor unor cercetări de piață recente, Generația Z se îndreaptă  către un alt tip de a percepe locul de muncă. Datele din aprilie 2023 de la LinkedIn referitoare la peste 7.000 de lucrători la nivel global, analizate de BBC Worklife, arată că 64% dintre tinerii din Marea Britanie, Franța, Germania și Irlanda consideră acum important să lucreze pentru companii care sunt aliniate cu valorile lor. Datele arată, de asemenea, că acești tineri lucrători evidențiază echilibrul dintre viața profesională și viața personală drept atracție principală pentru locurile de muncă potențiale.

Această schimbare a mentalității se poate datora în parte faptului că mecanismele din spatele găsirii de locuri de muncă se schimbă, spune Josh Graff, managing director al EMEA și LATAM la LinkedIn: „Cu un număr mai mare de locuri de muncă postate online, oamenii au mult mai mult acces la informații astăzi decât în urmă cu 20 de ani. Acest lucru permite o vizibilitate mult mai bună într-o multitudine de roluri. Schimbarea îi face pe tineri să înțeleagă că există o gamă mai largă de opțiuni”. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *