◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro19.04.2024

Alfabetizarea media, scut în fața dezinformării

Centre for Media Literacy, din SUA, a organizat o serie de cursuri destinate studenților, în care detaliază în mod specific că „alfabetizarea media este o abordare a educației în secolul XXI. Acesta oferă un cadru pentru a accesa, analiza, evalua, crea și participa cu mesaje într-o varietate de forme, de la tipărire la video la internet. Educația media construiește o înțelegere a rolului presei în societate, precum și abilitățile esențiale de investigare necesare cetățenilor unei democrații”, potrivit wcuquad.com.

O mare parte din cunoștințele umane provin din mass-media pe care le consumăm zilnic – în medie, o persoană alocă peste opt ore căutării informațiilor de care are nevoie. Abilitățile de a se diferenția informațiile, de a verifica faptele și de a consuma în mod obiectiv mass-media este de neprețuit pentru lumea de astăzi, cel mai eficient scut în fața dezinformării.

În timpul cursului MDC 253 în alfabetizarea media s-au abordat implicațiile pe care le poate avea mass-media în lumea contemporană. „Avem mai multe instrumente ca niciodată pentru a căuta răspunsuri și a găsi adevărul atunci când este necesar. Educația media este o abilitate care ar trebui predată la diferite niveluri de educație. Copiii mici trebuie să înțeleagă diferențele dintre desene animate și reclame, adolescenții se confruntă cu unele dintre cele mai grele provocări din mass-media în ceea ce privește imaginea corporală, sexul și alcoolul; și, în sfârșit, adulții, care sunt alegătorii și factorii de decizie”, punctează Adam Rainear, profesor la West Chester University, care a participat la cursul MDC. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *