◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro26.04.2024

Studenții la Jurnalism față în față cu „era dezinformării” în mass-media

Studenții de jurnalism ai Universității din Florida de Sud se pregătesc pentru ceea ce numesc era dezinformării în mass-media. Nu întâmplător: potrivit unui recent sondaj Gallup, doar 36% dintre americani au încredere în mass-media.
Pentru a recâștiga încrederea publicului, studenții practică valorile de bază ale jurnalismului, notează abcactionnews.com. „Ca jurnalist, dacă te descurci corect din sursele tale și te descurci cu câte informații poți găsi pentru a-ți informa publicul, atunci îți faci treaba”, consideră jurnalistul Travis Bell, profesor
la Școala de jurnalism a Universității, care își folosește expertiza dobândită în anii în industria știrilor împărtășind cunoștințele sale cu studenții.
Pe de altă parte, aproape jumătate dintre cei chestionați într-un sondaj al Centrului de Cercetare Pew afirmă că se informează de pe rețelele sociale. „Din acest mediu primim doar informații fragmentate. Noi, povestitorii din presă, trebuie să ne dăm seama cum putem aduce toate acestea într-o singură relatare, bazată pe fapte. Lucrurile au devenit atât de divizate și există atât de multă lipsă de încredere în informații, încât este o luptă continuă și dificilă pentru a găsi un răspuns adecvat din perspectivă profesională”, susține Bell.
Un studiu recent, publicat de Statista, arată că doar 26% dintre americanii chestionați sunt încrezători în capacitatea lor de a identifica știri false și un uluitor procent de 52% dintre respondenți recunosc că au răspândit dezinformări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *