◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro21.06.2024

Mentenanța platformei informatice a asigurărilor de sănătate, o sintagmă promițătoare și… cam atât?

Dacă ar fi să facem un inventar al termenilor care au intrat în vocabularul nostru curent în ultimii treizeci de ani, pentru a denumi racordarea societății românești la inovații promițătoare de ultimă oră, atunci, fără doar și poate, termenul ,,mentenanță’’ se va clasa pe unul dintre primele locuri! Alături, sunt convins, de sintagma ,,studiu de fezabilitate’’, care, și ea, se aplică unor activități care cer o temeinică pregătire a personalului de decizie și de execuție, precum și o salarizare corespunzătoare. Care este, însă, în realitate, ecartul dintre ceea ce ni se promite că ar fi ,,studiile de fezabilitate’’ și ceea ce sunt ele în realitate,ne-am cam lămurit în din ce în ce mai multe cazuri, după cum ne-am lămurit și cam în ce buzunare au intrat banii frumoși încasați pentru niște vorbe frumoase și… cu dedicație astfel numite.

Nu altfel stau, din păcate, lucrurile și atunci când vorbim despre termenul ,,mentenanță’’, prin care se înțelege totalitatea operațiunilor de întreținere și reparare  ale unei sistem pentru a-l menține cât mai mult posibil în stare de funcționare. În cazul de față, operațiunile de mentenanță efectuate la Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate. Platformă de care trebuie să beneficieze atât medicii ,cât și populația. ,,Să beneficieze’’ este un fel de a spune, fie și dacă facem o simplă comparație între cum ar trebui să funcționeze, zi de zi ceas de ceas și pas cu pas, respectiva platformă și realitatea cu care ne confruntăm-  cu o prea mare frecvență, din păcate- atunci când, la cabinetul medicului de familie sau la farmacie, primim același mesaj devenit stereotip: a căzut sistemul! Adică platforma.  Ocazii cu care, inevitabil, pe punem și punem întrebarea: dar cu  mentenanța cum rămâne?

Cădere a platformei cu care, în calitate de pacient, mi-a fost dat să mă confrunt de două ori în nici o săptămână. O dată, vineri 24 februarie, în jurul orelor 11, la cabinetul medicului de familie, și, încă o dată, azi, în jurul orelor 14 la farmacie. De fiecare dată, primind același răspuns: a căzut platforma! Din pură curiozitate, am intrat pe pagina Casei Naționale de Asigurări de Sănătate unde am citit că,într-adevăr, în ziua de 21 februarie anul curent, între orele 8 -14, 30,Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate nu a funcționat, întrucât  au fost efectuate lucrări de mentenanță. Bine-bine, și-a zis mintea mea în gândul ei, asta era pe 21 februarie, dar cum se explică faptul că aceeași platformă era căzută și pe 23 și pe 27 ale lunii în curs? Întrebare la care, până acum, am rămas fără răspuns, întrucât pe pagina CNAS nu mai există informații lămuritoare. S-ar putea, desigur, ca în aceste două situații să fie vorba despre o funcționare parțial deficitară a platformei, prin termenul parțial înțelegând fie un anumit interval de timp fie anumite zone, în cazul de față din Capitală. Situație, totuși, greu de înțeles, dacă ne gândim că nu a trecut nici o săptămână de când la respectiva platformă au fost efectuate lucrări de mentenanță. Cum se explică, atunci, asemenea noi și repetatecăderi ale platformei? Și în ce au constat, de fapt, lucrările de mentenanță?

 Mi s-ar putea spune că exagerez, fiind, foarte probabil, vorba despre două accidente cu efecte limitate în timp și spațiu. De acord, dar cu mențiunea că asemenea accidente nu se petrec de ieri de azi și că, fie și numai dacă vom da o simplă căutare pe google, vom găsi foarte numeroase alte situați de această factură, înregistrate în București și peste tot în țară. Situații pe care gazetarii familiarizați cu starea la zi a sistemului de sănătate le relatează sub genericul: „Jale în spitale și în farmacii’’. 

Motiv pentru care am povestit, la rândul meu, despre cele două situații, punând o întrebare la care sunt convins că nu sunt singurul care așteaptă răspuns: mentenanța platformei informatice a asigurărilor de sănătate, este doar o sintagmă promițătoare… și cam atât?

Șerban Cionoff

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *