◂ UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ● ÎMPREUNĂ SCRIEM ISTORIA CLIPEI ● UZPR ▸

Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România

The Union of Professional Journalists of Romania www.uzpr.ro28.02.2024

Sindicatul piloților europeni acuză producătorii de aeronave că dau porioritate profitului în fața siguranței

Noua tehnologie de automatizare promovată de producătorii de avioane le va spori profitul în detrimentul siguranței, a declarat șeful sindicatului piloților europeni , care a criticat în același timp autoritatea de reglementare a aviației din UE ca fiind „prea aproape de afaceri”. Producătorii de avioane au respins afirmațiile, spunând că tehnologia de automatizare poate „juca un rol crucial” în siguranța aviației, relatează Euractiv.

Otjan de Bruijn, președintele Asociației Europene de Cockpit, sindicat care reprezintă piloții de linii aeriene de pe întreg continentul, a declarat că recentul incident în care un dop de ușă a fost scos dintr-un avion Boeing 737 Max în timp ce se afla în zbor este simptomatic pentru „mentalitatea legată de siguranță a producătorilor”.

Acest presupus accent pe „interesele comerciale în detrimentul siguranței” nu se limitează la Boeing cu sediul în SUA, a spus de Bruijn, vizând Airbus-ul european, cel mai mare producător de avioane din lume. Producătorul de avioane din Toulouse lucrează în prezent cu autoritățile de reglementare din UE pentru a le permite piloților să zboare singuri pentru porțiuni ale zborului altele decât decolare și aterizare, tehnologia de automatizare fiind, în esență, un copilot.

Cunoscute sub denumirea de „operațiuni cu echipaj redus”, regulile preferate ale producătorilor de avioane ar permite companiilor aeriene să conducă aeronave cu doar doi piloți, mai degrabă decât trei, în timpul zborurilor pe distanțe lungi.

Conform regulilor actuale, în timp ce un pilot se odihnește în afara cabina de pilotaj, un altul trebuie să intervină, asigurându-se că doi piloți sunt de serviciu în orice moment.

Dar Airbus consideră că tehnologia sa este suficient de sofisticată pentru a permite unui pilot să opereze singur în perioadele de croazieră ale zborului.

Astfel de operațiuni solo ar urma să fie limitate la piloții cu experiență, care au fost supuși unor teste medicale care să le demonstreze starea fizică bună. De asemenea, tehnologia este prevăzută a fi rezervată pentru aeronavele avansate, selectate.

Dar pentru de Bruijn, a avea mai puțin de doi piloți este „de neconceput chiar și cu cea mai sofisticată tehnologie disponibilă în prezent”: „Înlăturarea unei părți schimbă complet întregul sistem”.

De partea sa, Airbus a subliniat că „piloții vor rămâne în centrul operațiunilor”, automatizarea jucând „un rol crucial, asistându-i în cockpit și reducând volumul de muncă”.

Agenția UE pentru Siguranța Aviației (EASA) examinează în prezent propunerile pentru operațiunile reduse ale echipajului. Agenția de siguranță a exclus zborurile cu un singur pilot înainte de 2030, din cauza imaturității tehnologice, dar chiar și așa, operațiunile cu un singur pilot în timpul fazei de croazieră sunt luate în considerare până în 2027. (redacția UZPR)

Foto: pixabay.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *